czwartek, 17 kwietnia 2014

Ciasteczka z czekoladowym kremem.

Witam was znów z przepisem. Ostatnio znów mam wenę na gotowanie, pieczenie, tworzenie i z chęcią bym nie wychodziła z kuchni, ale niekiedy trzeba. Jestem już po treningu i zaraz idę stanąć przed lodówą aby wymyślić co też zjeść na po treningowy posiłek. A was zostawię z tym oto przepisem na pyszne ciasteczka czekoladowo-kawowe. Znikły tak szybko, że nie dałam rady się nimi nacieszyć długo. Dlatego was ostrzegam, że najlepiej robić z dwóch porcji!
A ugryźć musiałam, bo a) nie umiałam się powstrzymać, b) musiałam wam pokazać jakoś ten krem.
I P.S. do mojego treningu ćwiczeń dodaję agrafkę.

Składniki:
250 g masła
70 g cukru pudru
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
175 g mąki
3 łyżki kakao
40 g mąki kukurydzianej
Krem czekoladowy:
50 g masła
łyżka kakao
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
łyżka kawy rozpuszczalnej w proszku
100 g cukru pudru

Sposób przygotowania:
Nagrzej piekarnik do temperatury 180 stopni. Z masła i cukru pudru utrzyj puszystą masę. Dodaj ekstrakt waniliowy. Dosyp mąkę, kakao i mąkę kukurydzianą. Wymieszaj drewnianą łyżką. Wyłóż łyżką ciasto na pokrytą papierem do pieczenia blachę, formując ciasteczka. Spłaszcz je widelcem. Piecz 15-20 minut. Wystudź na metalowej kratce. Połącz po dwa, sklejając kremem czekoladowym.
Krem czekoladowy:
Włóż masło do miski. Utrzyj z kakao, ekstraktem waniliowym, kawą i cukrem pudrem na gładką masę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz