czwartek, 13 grudnia 2012

Kotleciki z kalafiora

Coś dla wegetarian. Dodatkowo ziemniaczki i surówka. Idealny obiad. Na szybko i nie ciężkostrawny.
Właśnie wróciłam z kursu i pierwszy raz w życiu przygotowywałam oraz jadłam jelenia. Muszę wam powiedzieć, że tak jak zawsze spoglądałam spod byka na tatę jedzącego "Bambi" tak teraz rozumiem czemu "go" jadł. Chyba również zaczynam kochać dziczyznę. Tylko czemu bywa ona taka droga? No, ale przepis nie o tym. Jednak chciałam tutaj wkraść trochę czegoś z kursu.
No i mama kupiła mi wiśnie koktajlowe! Z i bez ogonków. Czas na kolejną serię drinków. Szykujcie się, bo nadchodzi znów drin za drinem. I jeśli ktoś szuka ich w Opolu, to są w Tesco. Bez ogonków są o złotówkę taniej. To tyle.

Składniki:
kalafior
2 jajka
łyżka mąki
2 łyżki ketchupu
200 g płatków kukurydzianych
cebula
koperek
pieprz
sól

Sposób przygotowania:
Kalafiora gotujemy na półtwardo, rozgniatamy na drobne kawałeczki. Cebulę podsmażamy na maśle, dodajemy do kalafiora. Do masy dodajemy żółtka, ketchup, mąkę i przyprawy. Z powstałej masy formujemy kotleciki i panierujemy w białku i w rozgniecionych płatkach kukurydzianych. Smażymy na złoty kolor.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz