poniedziałek, 17 grudnia 2012

Kopytka z sosem serowym

Uwielbiam kopytka! Ale zawsze jadłam tradycyjnie polane jedynie stopionym masłem. Nadarzyła się okazja na kursie, aby zrobić trochę w innej wersji. Bardziej wytrawnej. Można powiedzieć, że mi zasmakowała, choć sos serowy nie miał takiego idealnego smaku, jaki chciałabym uzyskać. Jednak i tak pozostaje przy tradycyjnej wersji podawania kopytek, ale zachęcam oczywiście do spróbowania ten. W końcu warto kosztować coś nowego, aby nie kręcić się wciąż wokół tych samych smaków i poznawać również nowe.
Teraz do drugiego tygodnia stycznia jestem bez kursu, ale nie mam zamiaru się obijać. Jutro piekę pierniczki, może jakiś obiad ugotuję i oczywiści będę shejkowała drinki na okrągło.

Składniki:
kg ziemniaków
250 g mąki pszennej
250 g mąki ziemniaczanej
jajko
sól
Sos:
100 g sera z niebieską pleśnią
200 g twarogu
6 łyżek mleka
1/2 pęczka pietruszki
pieprz
gałka muszkatołowa

Sposób przygotowania:
Ziemniaki ugotować, przecisnąć przez praskę. Dodać mąkę, jajo, sól, zagnieść ciasto. Uformować wałek i kroić ukośnie kawałki na kopytka. Gotować w osolonej wodzie.
Sos:
Ser pleśniowy rozgnieść widelcem, utrzeć z twarożkiem i mlekiem, przyprawić do smaku. Kopytka polać sosem, posypać natką pietruszki.

1 komentarz:

  1. Mmm... kopytka z tak doskonałym sosem muszą smakować obłędnie... Strzał w dziesiątkę w me gusta ;)

    OdpowiedzUsuń