środa, 4 lipca 2012

Pszenna pizza

Według mnie najlepsze pizze to takie robione własnoręcznie. Szczególnie, że można dodawać jakie chce się składniki i ile się ich chce. Ja najbardziej uwielbiam te mięsne, na bogato, z masą pysznych składników. Dlatego teraz polecam wam pizzę, którą zrobiłam jakiś czas temu. Chyba na początku moich wakacji, czyli cały miesiąc temu. Mam nadzieję, że i wam ona zasmakuje.
Niestety muszę was poinformować, że nic nie wyszło z moim kursem barmańskim. Strasznie jest mi z tego powodu smutno, ponieważ liczyłam na to, że uda mi się zrobić ten kurs i będę choć krok do przodu w mojej barmańskiej karierze... Ale trzeba próbować dalej.

Składniki:
40dag mąki
2dag drożdży
200ml wody
50ml mleka
8łyżek przecieru pomidorowego
20dag szynki
20dag sera żółtego
papryka zielona
4papryczki pikantne
suszone zioła do pizzy
czarne oliwki
łyżka oliwy
olej
sól
pieprz

Sposób przygotowania:
Do mąki wkrusz drożdże, dodaj oliwę, sól, pieprz i wodę połączoną z mlekiem, wyrób dokładnie ciasto, odstaw do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na 2godziny. Szynkę i paprykę pokrój w kostkę, ser żółty zetrzyj na tarce. Ciasto dość cienko rozwałkuj, wyłóż nim natłuszczoną blachę. Przecier wymieszaj z suszonymi ziołami, posmaruj ciasto, rozłóż na nim papryki, oliwki przekrojone na pół, szynkę i ser, odstaw do wyrośnięcia. Piekarnik rozgrzej do 200stopni, wstaw pizzę, piecz około 30minut.

1 komentarz: