środa, 15 sierpnia 2012

Tort twarogowo-owocowy

Jedno z najlepszych ciast jakie kiedykolwiek jadłam. Zawsze byłam sceptycznie nastawiona do pistacji w deserach. Były dla mnie jedynie idealnymi orzeszkami na niedzielne wieczory przed jakimś filmem. Przez to ciasto się do nich przekonałam. Praktycznie ich nie czułam, a ślicznie wyglądały. Zamiast jagód oczywiście można dać inne owoce. Jednak wtedy miałam jagody, a że jestem jagodowa to też je użyłam.

Składniki:
Ciasto:
15dag mąki
3dag cukru
7i/12dag margaryny
żółtko
łyżka mleka
szczypta soli
Nadzienie:
3żółtka
15dag cukru
opakowanie cukru waniliowego
50dag twarożku
8listków żelatyny
4białka
25dag bitej śmietany
Dekoracja:
20dag owoców
zmielone orzechy pistacjowe

Sposób przygotowania:
Ciasto:
Mąkę, margarynę, cukier, sól, żółtko i mleko zagnieść na gładkie ciasto. Uformować kulę, zawinąć ją w folię i na 30min włożyć do lodówki. Rozwałkować i wylepić nim spód tortownicy o średnicy 24cm. Równo okroić brzegi. Piec 20minut w piekarniku nagrzanym do 220stopni. Ostudzić.
Nadzienie:
Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie, odsączoną rozpuścić na małym ogniu. Żółtka, cukier i cukier waniliowy utrzeć na puszystą masę, dodać twarożek, wymieszać. Ubić białka i oddzielnie śmietanę, a następnie połączyć z masą serową. Wlać ostudzoną żelatynę. Dokładnie wymieszać. Masę przelać na podstawę tortu i obsypać owocami. Wstawić do lodówki do stężenia. Przed podaniem zdjąć kołnierz tortownicy, obłożyć boki tortu zmielonymi orzechami pistacjowymi.

2 komentarze: