piątek, 14 marca 2014

Snikers

Od czasu do czasu można sobie pozwolić na chwilę przyjemności, prawda? Szczególnie kiedy jest to ciasto o aż napływającej do ust ślince nazwie - snikers! Jak dla mnie najlepsze (i najsłodsze) ciasto jakie kiedykolwiek jadłam.
Byłam w środę u ortopedy. Niczego ciekawego się nie dowiedziałam, oprócz tego, że skoro mnie bardziej boli kolano przy skakaniu na skakance, to mam z tego zrezygnować. Jednak trudno jest zrezygnować z czegoś co się kocha, dlatego dziś, przy dość dużym bólu kolana, stwierdziłam, że czas przerzucić skakankę z codziennie na co dwa dni. Zawsze to mniejsze obciążenie. Do końca miesiąca będę skakać nowym trybem, że tak to nazwę. Od kwietnia znów spróbuję używać skakanki codziennie. Jak będzie bardziej bolało, to wrócę do aktualnego trybu.
I mam pytanie. Byłby ktoś chętny na sprezentowanie mi nagłówka na bloga? Jakiś prosty z tematyki fitness, zdrowego odżywiania, itp. Jakieś hasło, albo zbiór obrazków ładnie ze sobą połączonych.

Składniki:
Ciasto:
60 dag mąki
3/4 szklanki cukru
2 jajka
2 żółtka
20 dag margaryny
3 łyżki mleka
3 łyżki miodu
2 łyżeczki sody oczyszczonej
opakowanie cukru wanilinowego
Polewa orzechowa:
1/2 kostki margaryny
4 łyżki cukru
2 łyżki miodu
20 dag posiekanych orzechów włoskich
Krem I;
opakowanie budyniu śmietankowego
Krem II:
puszka skondensowanego mleka słodzonego

Sposób przygotowania:
Ciasto:
Mąkę wymieszaną z sodą oczyszczoną i przesianą przez sito na stolnicy posiekać z margaryną. Dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Podzielić je na trzy części.
Polewa orzechowa:
Wszystko razem ze sobą ugotować, aż do rozpuszczenia i połączenia się składników. Trzy identyczne prostokątne formy, posmarowane margaryną i wyłożone papierem do pieczenia, wylepić cienko ciastem. Na jedną część ciasta wylać gorącą polewę orzechową i upiec razem z pozostałymi.
Krem I:
Ugotować budyń śmietankowy według przepisu podanego na opakowaniu, zużywając o jedną trzecią mleka mniej, niż podano w przepisie. Ostudzić.
Krem II:
W celu otrzymania karmelu puszkę z mlekiem wstawić do garna z wodą i gotować 3 godziny. ostudzić. Na jeden upieczony i ostudzony placek nałożyć budyń, przykryć drugim plackiem posmarowanym karmelem, a następnie nakryć plackiem z polewą orzechową.

1 komentarz: