niedziela, 28 października 2012

Kwiat z brokuła

W piątek zaczęło się już gotowanie na kursie. Mam go co dwa tygodnie i 2-3razy w czasie zjazdów gotujemy, także trochę tych przepisów będzie. Właściwie już mi się nazbierało ich pewna ilość, a będzie jeszcze więcej. I powiem wam szczerze, że o wiele lepiej gotuje mi się w gronie. Wszystko idzie sprawnie, każdy ma przydzielone zadanie i o wiele raźniej się wtedy pracuje. I przyjemniej. Choć niekiedy mam ochotę pogotować w samotności, bo wtedy wiele spraw mogę przemyśleć.
Nie przepadam za brokułami, ale powoli staram się przyzwyczaić moje kubki smakowe do wszystkiego. I tak właśnie przyzwyczaiłam je małymi kroczkami do pomidora. Już nie odwracam się od niego z obrzydzeniem. Pierwotnie miała to być sałatka warstwowa, ale kreatywność mojej grupy wymyśliła coś takiego. Pierwszy raz jadłam mięso doprawione szafranem. Było to coś innego, nowego, ale zasmakowało. Szkoda tylko, że jest on dość drogi co do ilości w opakowaniu. Mam nadzieję, że jak postanowicie sobie zrobić tą potrawę to wam zasmakuje.

Składniki:
500g fileta z kurczaka
duży brokuł
4pomidory
papryka
250g sera patros
50g orzechów nerkowca
50g płatków migdałowych
50g masła
10g oliwy z oliwek
sól
pieprz
kminek mielony
imbir mielony
szafran
Sos:
50g majonezu
200g jogurtu naturalnego
3ząbki czosnku
sól
pieprz
kminek mielony

Sposób przygotowania:
Brokuł kroimy na kawałki, wrzucamy do garnka z wodą i szczyptą soli i gotujemy przez 20 minut. Kroimy w kostkę ser i paprykę. Pomidora w ćwiartki. Na połówki orzechy nerkowca. Kurczaka przyprawiamy solą, pieprzem, kminkiem mielonym i imbirem mielonym. Na patelnię wrzucamy 25g masła, rozgrzewamy je i wrzucamy piersi kurczaka, dodajemy szafranu. Smażymy do momentu zarumienienia. Na drugą patelnię wrzucamy resztę masła, rozgrzewamy i dodajemy płatki migdałowe. Smażymy do momentu uzyskania złotego koloru.
Sos:
Do miseczki wlewamy jogurt, dodajemy majonezu, szczyptę soli, pieprzu, kminku mielonego i przeciśniętego przez praskę czosnku. Ugotowany brokuł studzimy i układamy w kwiat na talerzu. Do środka dajemy pomidory, polewamy sosem. Nakładamy na wierzch pokrojoną w kawałki piersi kurczaka i ponownie polewamy sosem. Posypujemy papryką, orzechami nerkowca, płatkami migdałowymi i serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz