czwartek, 14 marca 2013

Jajka faszerowane

Trochę mnie nie było, musicie mi to wybaczyć. Musiałam odnaleźć wewnątrz siebie tą siłę, która pozwalała mi stukać palcami o klawiaturę by wydobyć z głowy zdania, które chce wam przekazać. W sumie to nic takiego. Co mogę pisać na blogu z przepisami? Jednak nie chciałam aby było to takie suche, abym dawała tylko przepis i zdjęcie. Wstęp jest przecież równie ważny.
Jako, że idą święta, wygrzebałam ze swojego folderu z zaległymi przepisami te oto jajka. Wiadomo, że do świąt jeszcze dwa tygodnie, ale przecież jako panie domu, szukamy już potraw dużo wcześniej, aby się rozeznać co i jak. Nie przepadam za faszerowanymi jajkami, tak samo jak za sadzonymi. Są to jedyne dwie potrawy z jajek, które nie zachęcają mnie do siebie. Ale wy możecie myśleć inaczej, dlatego też podaję ten przepis.

Składniki:
11 jajek
50g szczypiorku
70g masła
50g czerstwej bułki
120ml mleka
20g bułki tartej
50g tłuszczu
sól
pieprz
Sos:
100g śmietany
100g majonezu
30g chrzanu
jabłko
sól
cukier
sok z cytryny

Sposób przygotowania:
Bułkę namoczyć w mleku, odcisnąć. Ugotować 10 jaj na twardo, ostudzić, przekroić wzdłuż razem ze skorupką. Wybierać treść jaja łyżeczką, posiekać, dodać posiekany szczypiorek i bułkę, przyprawy, surowe jajko, wymieszać. Napełnić skorupki nadzieniem, powierzchnię zanurzyć w bułce, smażyć.
Sos:
Jabłko zetrzeć na tarce o małych oczkach. Wymieszać wszystkie składniki ze sobą

1 komentarz: